2010. március 26., péntek

A Ruha és a kiegészítők

Munkatársam felesége varratta az esküvői ruháját, nagyon tetszett. Azóta nekem is készített néhány dolgot a varrónője, egyértelmű volt, hogy én is vele varratom a ruhát. Eljegyzés után vettem egy újságot (meg már jóval előtte is egyet :) ), nézegettem, de nem volt olyan, ami tetszett is és esetleg jól állna nekem is. Nem szerettem volna abroncsosat, az néha nagyon nemjó tud lenni. Január 9-én volt esküvő kiállítás, elmentünk körbenézni. Volt divatbemutató is, ahol igazán tetsző ruhát nem láttam, csak azt, hogy nehéz menni olyan ruhában, amiben nincs abroncs. Kaptam mindenféle szórólapot, és az egyiken megláttam A Ruhát, Maggie Sottero Mylie nevű alkotását.
Hasonló ez is, de a fájl nevében nem láttam a ruha nevét:Bátran felteszem a képeket, mert megkérdeztem Tomit, tetszik-e neki, a helyeslése nélkül nem választottam volna. Meg úgysem pont ilyen lesz. Mert az enyém lesz :)
Mutattam a varrónőnek, hogy ilyesmit szeretnék, azt mondta, hogy ez nagyon jól fog állni, mert a vékony derekamat hangsúlyozza és nem a széles csípőmet. Uszályt nem szeretnék, mert abban nem lehet táncolni, a feltűzős módszer meg nem tetszik. Lesz még hozzá egy boleró. Az anyagot megvettük kb. egy hónapja. A fátyolnak és a bolerónak csodaszép hímzett tüllt vettünk, de csak két és fél méter volt, így a szoknya és a felső rész mintás betétjére már nem futja belőle :( Majd talán tudok veretni ilyesmi csipkét. Ha végre le tudom szedni a telefonomról a képet.
A ruhát különben láttam a Mary's-ben, szegény nagyon gyűrött volt, annyira sajnáltam...
Nem tudom, jó volt-e így próba nélkül ruhát választani, de bízom a varrónőben :) Olvastam valahol, hogy egy menyasszony 100 ruhát is felpróbált - no, nekem ez tuti nem menne. Szerintem ötnél feladnám.
A menyecskeruha bordó-fehér lesz, hogy ne kelljen még egy cipőt vennem. Körbenéztem olcsóbb cipők között is, de nem volt nekem való, így ezt választottam: innen. Nagyon szép, és tudom majd később is hordani. Az egyetlen dilemma vele kapcsolatban, hogy ne cseréltessem-e le a sarkát fehérre. Mert mégiscsak az a szép. De úgysem nagyon látszik. De mégiscsak az a szép. De mi van, ha nem tudja olyan stabilan felrakni a cipész az új sarkat? Na nem mintha kételkednék a kedvenc cipészem szaktudásában, de akkor is bújkál bennem a félsz. Asszem, megkérdem tőle, mit gondol. És mennyiért gondolja, amit gondol.
Voltam a Mary's-ben cipőt is nézni, kolléganő ott vette a sajátját. (És ott rontották el a ruháját.) Először januárban, akkor azt mondta a hölgy, hogy az újak még nem érkeztek meg, majd márciusban. Mentem március19-én, sehol semmi. Kérdezem, mikor? A válasza: "Erre most mit mondjak?" Hát mit mondana, a választ a kérdésemre. De ezt magamban tartottam. Áprilist ígért. No, itt lettem biztos a rábapatyi útban.
Ékszerek... Szeretném magam készíteni. Valaha rengeteg gyöngyöt fűztem, pont az esküvőit vegyem? De milyen legyen? Azt mondják, hogy gyöngyöt nem viselhet a menyasszony, mert sírós lesz. Elmondtam ezt az aggályomat az egyik bizsusnál az eladónak, azt mondta, hogy ez érdekes dolog, mert hallotta ő ezt is, és hallott olyat is, aki kizárólag gyöngy ékszerben akart férjhez menni. Ha így, akkor eldöntöttem, hogy sima gyöngysor lesz a nyakamban, a csipke fátyol és boleró többet amúgy sem viselne el. Egy sor? Két sor? Három sor? Ez még kérdés. A fülbevaló pedig simán csak egy-egy gyöngy lesz.
És kellene még egy tatyó a ruhához. Ezt még nem is mondtam a varrónőnek, de majd a maradékokból összehoz egyet.
Vettem a ruha alá egy fűzőt, hogy a hurkácskák még csak véletlenül se látsszanak :) Mekkora szerencsém volt ezzel! Nem vékony, szinte semmi anyagból szerettem volna, hanem olyanból, ami tényleg "összetart" :) Néztem az egyik üzletben, szinte semmi anyagból 15000. Ajánlották, hogy menjek el a nagyobb üzletükbe, ott nagyobb a választék is. Mentem. Voltak a szokásos szinte semmi anyagból, volt egy kicsit vastagabból, és volt a szívem vágya. Szívem vágya ráadásul akcióban, 8000-ért, mert kifutó termék. Jaj, csak legyen a méretemben! A legtöbb 75-ös méretű volt, vagy H kosaras - mind nagyon messze tőlem. Csak egyetlenegy volt 85B-s, ez rám várt! Meg is vettem rögtön. Vettem volna feketét is, de az sajna nem volt.

Nincsenek megjegyzések: